Via de Meld een fout-link (onder het contactblok) kan een gebruiker anoniem foutieve informatie melden. De gebruiker communiceert via het formulier met funda, je krijgt geen automatisch bericht hiervan.
Proces Meld een fout
Na ontvangst neemt funda de melding in onderzoek. Indien nodig nemen wij per mail (of telefonisch) contact op met je op. Wij verzoeken je dan de aanmelding op de betreffende punten te controleren en/of aan te passen. Wanneer de melding niet terecht is, verneemt funda dat graag van je.
Wanneer je geen reactie geeft of geen aanpassingen doorvoert binnen de aangegeven termijn, deactiveert funda (een deel van) de publicatie.
Pas je de advertentie achteraf nog aan? Laat het funda dan weten. Na controle van de aanpassing herstelt funda de aanmelding.
Meldingen over de gebruiksoppervlakte wonen
Meldingen over de gebruiksoppervlakte wonen (onder ‘De informatie van dit huis klopt niet’) stuurt funda naar de brancheorganisatie. Ben je ongebonden makelaar? Dan krijg je van funda bericht.
Ter kennisgeving berichten
Funda stuurt ook relevante opmerkingen op het Meld een fout-formulier ter kennisgeving door. Het is aan je of je deze opmerkingen relevant vindt en of je verdere actie wil ondernemen.
Aanschrijvingen voorkomen
Elk object op de funda-websites moet voldoen aan het reglement publicatie onroerend goed. We adviseren dan ook om het reglement door te nemen om aanschrijvingen te voorkomen.