Het is niet mogelijk om een beoordeling te (laten) verwijderen wanneer die beoordeling voldoet aan het Makelaarsbeoordelingenreglement.
In een makelaarsbeoordeling deelt de klant ervaringen: feiten en gevoelens die gebaseerd zijn op de totale verkoop- of aankoopopdracht. De gehele klantervaring is subjectief en daardoor niet controleerbaar. Zelfs wanneer documentatie voorhanden is, kan het nog steeds zo zijn dat de klant geen goed gevoel heeft overgehouden aan de opdracht. Funda biedt enkel een platform om een dergelijke mening te uiten, is geen partij in discussies en mengt zich daar dan ook niet in. Funda hecht er verder waarde aan om één duidelijke lijn te hanteren. Zodoende verwijdert funda geen beoordelingen die objectief aan het Makelaarsbeoordelingenreglement voldoen.
Alleen bij een duidelijke overtreding van het Makelaarsbeoordelingenreglement kan funda handhavend optreden. In het makelaarsbeoordelingenreglement leest u wat niet toegestaan is in een beoordeling.
Voldoet de beoordeling aan het reglement maar is deze volgens u toch niet correct? Dan adviseren we u om op de beoordeling te reageren of ‘offline’ een gesprek aan te gaan met de beoordelaar. Het is tevens nuttig om zoveel mogelijk beoordelingen te verzamelen: een incidentele mindere ervaring heeft dan nauwelijks effect.