Een negatieve beoordeling is uiteraard heel vervelend. Gelukkig is de consument inmiddels gewend aan reviews op internet en de meeste mensen begrijpen dat een bedrijf niet iedereen tevreden kan stellen. Ook een toprestaurant krijgt bijvoorbeeld weleens een mindere beoordeling.
Bent u het niet eens met een negatieve beoordeling, dan adviseert funda het volgende:
Benader de klant
Het is vaak een goed idee om contact te zoeken met de klant. Ga met de klant een gesprek aan om erachter te komen waar de onvrede vandaan komt en wat er beter had gekund. Mogelijk besluit de klant na zo’n gesprek de review aan te passen of offline te halen.
Geef een online reactie
U kunt op elke beoordeling publiekelijk reageren. Bij een negatieve review is dit een kans om bijvoorbeeld uit te leggen waarom er niet aan de verwachtingen is voldaan. Als u het gevoel van de klant in deze reactie zichtbaar erkent, laat u gebruikers van funda zien dat u goed omgaat met kritiek.
Check het reglement
Beoordelingen op funda moeten aan het Makelaarsbeoordelingenreglement voldoen. Zo vraagt funda bijvoorbeeld om de review te onderbouwen. Als een beoordeling niet aan het reglement voldoet, kunt u contact opnemen met funda.
Is een beoordeling niet in lijn met het reglement, dan verzoekt funda de (ver)koper om binnen vijf werkdagen de review aan te passen.