Dit kan op twee manieren. Als u een object als verkocht afmeldt of intrekt, dan stopt het contract automatisch. Een object meldt u af via uw invoerpartner. U kunt een contract ook via de fundadesk stopzetten, in dit artikel leggen we uit hoe u dit doet.
Elk contract wat u via de fundadesk bestelt, heeft een bepaalde looptijd. Contracten van producten die u bestelt voor een week of maand lopen automatisch af. Kwartaal- en jaarcontracten hebben standaard de levering 'automatische verlening'.
Het stopzetten (danwel annuleren) of niet verlengen kunt u via de fundadesk aanpassen:
- log in op de fundadesk
- klik op de optie administratie
- zoek het desbetreffende contract op
- via de zoekbox aan de rechterkant kunt u het adres intikken of het contractnummer intikken
- klik nu op zoeken
- klik op de blauwe link die u bij het contract ziet staan
- klik nu op zoeken
- het contract is nu geopend, aan de rechterzijde vindt u de contractlevering:
- klik op 'contract stopzetten of niet verlengen'
- u krijgt nu een keuze of u het contract wenst stop te zetten of niet meer wil verlengen. Kies een van de opties.
- klik op de gele knop 'opslaan'
- bevestig de keuze dat u het contract niet meer wenst te verlengen of stopgezet wil zien
Met 'per direct stopzetten' is het object per heden afgelopen, met 'niet meer verlengen' zal het contract lopen tot het einde van de contractermijn. Dit valt na bevestiging niet meer aan te passen.
Kosten reeds gefactureerd
De kosten voor het contract zijn bij aanvang al gefactureerd. Na het aflopen van het contract hoeft u dit contract dus niet meer te betalen.
Reminder
Voordat funda een contract verlengt, ontvangt u iedere maandagmorgen per e-mail een overzicht met de contractverlengingen en aflopende contracten voor de huidige en twee daaropvolgende weken.